miercuri, 20 ianuarie 2010

Me, myself and I

"Ma numesc Elena Nicoleta Sturzu, m-am nascut in Bucuresti, intr-o zi de mai. Am copilarit insa la Brasov si inca multumesc astrelor pentru sansa pe care mi-au dat-o. N-ar fi putut alege un oras mai bun. Sau ar trebui sa-i multumesc lui Ceausescu pentru treaba aia cu repartizarea? Inca am 24 de ani si abia astept sa trec de ei, prefer 25. 19 mai. Am niste parinti normali, o mama si un tata. Pentru ca sunt ai mei, sunt cei mai cei. Zici normali, pentru ca oamenii merg in directii dubioase in ultima vreme si incep sa legalizeze ceea ce n-ar trebui poate nici macar tolerat cu atata vehementa. Am un frate mai mare care nu canta la chitara si nici la pian , dar a fost in corul scolii generale si a facut o pasiune pentru muzica. De atunci canta. Stim cu totii ce, unde, cand. Nu-mi plac deloc sporturile de iarna, poate si din cauza ca am schiat o singura data in viata mea, si m-am dat o singura data cu placa. Prima experienta a fost devastatoare pentru psihicul meu, fratele mai mare de care ziceam mai devreme m-a dus pana in Postavaru si credea ca asa o sa invat. Gresit. De atunci am ramas marcata si cu atat mai bine, oricum pare costisitore treaba asta cu schiatu' si si-asa e criza. Pentru unii. Cu patinatu' stau ceva mai bine, m-am dat si cu rolele mult timp, in scoala generala si putin in liceu, dar ma plictiseste repede. Mi se pare stupid sa te invarti o ora jumate in cerc. Ba nu, mint! Au fost cateva dati cand nu m-am plictisit si asta pentru ca eram cu fratele (acelasi), si cum noi suntem spirite artistice, ne-am tot tinut de piruete si alte zvacuri pana am cazut amandoi si am dat cu fundu' de gheata. Dupa, ne-am mai potolit. Si treaba asta cu rolele, din liceu n-am mai avut timp, alte preocupari, invatatu' de exemplu! Era haios totusi, in fiecare seara ieseam la fantana pe Calea Bucuresti cu ditamai gasca de la bloc, si ne juleam genunchii. Da, era haios. Sau mergeam pana in Parcul Central, faceam vreo 20 de minute pana acolo, beam niste apa de la fantana publica si ne intorceam. A trecut si asta. Partea cea mai misto era vara. Dar ca sa vina vara, trebuia sa astepti trei anotimpuri ! Treceau prea greu, dupa parere mea. La noua ani (sau chiar mai putin) le-am facut o surpriza alor mei si cand au ajuns acasa pregatisem ciulama de ciuperci. De atunci am facut o pauza de mai mult de zece ani, pana sa ma reapuc de gatit. Cand eram la Bucuresti, in cei doi ani gloriosi de facultate facuti acolo, aveam alte optiuni, paine prajita cu almette, sandwich-uri calde sau ieseam sa mananc undeva. De fapt asta era cel mai la indemana. Celelalte doua optiuni existau datorita unui exces de lene si in concluzie stat acasa sau unui timp ploios. Nu stiam sa fac nici macar omleta, ca sa nu vorbim de paste sau alte delicatese. Pur si simplu nu-mi placea. Ma intreb cat mai place acum. Cred ca si lucrurile astea vin de la sine la un moment dat. Sunt intr-o relatie de 3 ani, 13 zile si probabil cateva ore. Anu' asta am sarbatorit la cinema si am vazut Avatar. M-am indragostit. Credeam ca o sa adorm pentru ca filmul dura trei ore. Dar am stat cu ochii tinta la ecran, mai ales ca aveam si niste ochelari 3D, care (adevaru' e) m-ar cam fi incomodat sa dorm. Era iar sa plang, noroc ca m-am abtinut, nu voiam sa aburesc lentilele. Misto filmu', merita vazut, in 3D! Imi dau seama ca am devenit o plangacioasa, daca imi spune cineva ceva trist am un nod in gat si lacrimi in ochi, adica ceva care chiar sa ma atinga, daca ma uit la un film mai siropos si dramatic in acelasi timp, iar ma apuca plansu', daca ma prinde cineva intr-o pasa proasta si imi face un repros, surpriza, plang. O fi ok? N-o fi, da' ce sa fac? Ca doar chestiile de feeling chiar nu le poti controla! Cred ca seman cu mama. Si asta m-ar bucura, intr-un fel. Mama e un om prea bun. Ea vorbeste cu oricine si ajuta pe oricine. Are o prietena de 92 de ani, noi ii zicem "bunica", chiar a devenit bunica familiei. Vorba aia, daca nu ai un batran cumpara-ti unul. Noi n-am cumparat-o, dar o ajutam cum putem. Vorba lu' mama, atunci cand ajuti pe cineva din suflet, n-are cum sa nu se intoarca la tine binele facut. Si mereu a avut dreptate. Nici macar nu stiu cum s-au cunoscut, dar uneori oamenii iti ies in cale si atunci simti ce ai de facut, lucrurile vin de la sine. In fiecare seara ma gandesc ca trebuie sa ma culc mai devreme si nu reusesc decat foarte rar. Oricat de devreme m-as trezi."

5 comentarii:

Bianca spunea...

Nico, ce mult mi-a plăcut postarea asta, scrii foarte bine, mai aștept astfel de povești despre tine.
Ce mai e pe la Montpellier? Ti-ai petrecut sărbătorile acolo?

Nicole spunea...

hey ! nu, am fost in romania de sarbatori, adica de Craciun, de Rev m-am intors aici, am petrecut la niste prieteni. Tu ce mai faci? ai terminat aici? mai vii? merci pentru apreciere :) pup

Bianca spunea...

In principiu eu am terminat stagiul la Montpellier, dar mă bate un gând să-mi aduc prietenii câteva zile la vară prin zona de sud a Franței și implicit trec și pe Montpellier, care mi-a plăcut foarte mult iar Palavas mi-a rămas definitiv în inimă ca un loc de vis, de petrecut în doi.
In rest sunt bine, mă chinui cu referatele la doctorat, mi se pare o perioadă stresantă, iritantă și interminabilă dar asta e doar nu vrem să ne fie tot bine? :))

Te pup și eu, baftă...

Anonim spunea...

mama ta cred ca este o femeie minunata, se vede dupa copiii pe care i-a crescut :)

Orban Cosmin spunea...

Mda..:) draguta Biografia ta..La fel de mult imi place si blog-ul tau :) tine-o tot asa Nico.

P.S. Aaa era sa uit..;)) mi-a placut mult fraza asta "Cu patinatu' stau ceva mai bine, m-am dat si cu rolele mult timp, in scoala generala si putin in liceu, dar ma plictiseste repede. Mi se pare stupid sa te invarti o ora jumate in cerc. Ba nu, mint! Au fost cateva dati cand nu m-am plictisit si asta pentru ca eram cu fratele (acelasi), si cum noi suntem spirite artistice, ne-am tot tinut de piruete si alte zvacuri pana am cazut amandoi si am dat cu fundu' de gheata." ;))

te astept pe blogul meu http://djluiz.wordpress.com