joi, 8 decembrie 2011

sapte zile dupa intai decembrie.

Nu sunt o mare patrioata si de altfel de intai decembrie nu am simtit deloc nevoia sa ma bat cu pumnii in piept si sa strig peste tot "la multi ani, Romania!". N-am simtit. Punct. Si cand nu simt, nu fac. 

Singura chestie care m-a atins in ziua aia au fost niste fotografii din Apuseni pe care Oana, fosta colega de generala, le postase pe facebook. In clipa aia am simtit ca mi-e dor de Romania. De Romania mea. 









A propos de toata nebunia asta am gasit articolul lui Catalin Stefanescu  in Dilema Veche intitulat simplu "Cum sa fii vesel de Ziua Nationala".
 Preiau finalul, care mi s-a parut relativ haios...si relativ realist:

"Pe la pranz, se da dezlegare la stiri pozitive despre romani care au reusit si ne duc faima in lume. Un an intreg, embargoul nemilos al spiritului nostru autocritic scoate la iveala numai violuri, topoare in freza, arestari si eliberari, ridicari de poale-n cap, topenii strepezitoare, si romi care distrug stralucita noastra reputatie istorica. Ei bine, de 1 Decembrie e dezlegare la patriotism si la aprecierea valorilor acestei natii. Curge mierea cuvintelor in albii spalate cu lapte, superlativele danseaza in aurore boreale, dragostea noastra fata de compatrioti arunca lava pasiunii la altitudini ametitoare. O iubire deliranta rupe zagazurile plamanilor si inunda gurile uscate de cuvinte aspre. Romanii devin cei mai buni si mai inventivi, cei mai solidari si mai toleranti, cei mai harnici si cei mai onesti. Nea Cutare dintr-un catun fara curent electric e un geniu european, o tanti dintr-o comuna fara canalizare stie mai multe povesti decat Seherezada, un preot creste si educa o liota de copii pe care i-a adunat de pe te miri unde, iar vecinul rom, alintat cu drag, de-a lungul anului, cu numele de Tiganusu', e un cantaret extrem de talentat. Toate astea pana seara, cand incep filmele si editiile speciale ale emisiunilor de divertisment. Iar de pe 2 decembrie totul revine la normal. Nea Ala e un mos dus cu capu', aia cu povestile devine plictisitoare, popa ala cu copiii e neinteresant, iar tiganu' ala cu tupeu e doar un manelist. Mai bine sa revedem cateva imagini de la nunta anului. "Doamna Borcea, ce simtiti in acest moment si cat a costat rochia Miresei?" 

The End. 

Niciun comentariu: