duminică, 28 noiembrie 2010

"Curajul de a fi tu insuti"


Astazi, cu un ceai in mana, am inceput sa ma uit prin biblioteca. Chiar daca nu se compara cu cea de acasa, adica de la ai mei...mi-am dat seama ca am cateva carti de suflet, ale mele. Printre ele se numara si "Curajul de a fi tu insuti", a lui Jacques Salomé, pe care am cumparat-o exact acum trei ani, in demcebrie 2007. Stiu asta pentru ca am obiceiul sa scriu mereu pe prima pagina data si orasul in care "am gasit comoara"...de multe ori mi s-a intamplat sa cumpar carti in aeroport si astfel pastram o amintire de pret, pe langa multe altele...M-am apucat deci s-o rasfoiesc si m-am hotarat s-o recitesc. La inceput de tot, inainte de introducere, zice asa:

"Pentru fiecare dintre noi,
Fiecare cale de cautaure personala
Dispune de un loc in spatiul-timp din Univers.
Fiecare existenta are de jucat un rol
In marea coregrafie cosmica a istoriei omenirii.
Fiecare drum al vietii, intins intre cer si pamant,
Traseaza volute si arabescuri,
Tornade sau circumvolutiuni miscatoare,
Supus fiind aspiratiilor contradictorii
Intre ancorare sau inradacinare, elan sau zbor.
Ratacirile noastre oscileaza intre inaintare catre ceilalti,
Si retragere, intoarcere sau concentrare asupra sinelui.
Ne cautam prin salturi succesive,
Trei pasi inainte si uneori doi inapoi
Atunci cand nu trebuie sa facem un salt lateral.
Cautarea nesfarsita a ce e mai bun in sine se invarte
In enclava libertatii oferite fiecaruia
Intre datorie si credit, usurare si autonomie,
La limita dintre definit si nedefinit,
Dintre trecut si viitor,
Intre rasaritul si apusul fiecare fiinte."

Si ca de fiecare data atunci cand recitim o carte, simt ca voi gasi noi intelesuri, noi perspective, prin prisma unui om mai slefuit spiritual vorbind...

O noapte de vis!

Niciun comentariu: